2,5 ton voor zeventien evenementen die het imago van gemeente Alphen aan den Rijn versterken

Foto: John Wiersma

GEMEENTE ALPHEN AAN DEN RIJN – Negentien Alphense organisaties hebben een aanvraag ingediend voor subsidie uit de evenementenpot voor citymarketing. Zeventien hiervan krijgen deze ook. Alle organisaties, op één na, krijgen minder geld dan zij hebben gevraagd. Dit komt omdat er meer geld is gevraagd dan dat er in de pot van 249.000,- euro zit.

Stichting Kaju Putih en Stichting AFA Cup krijgen geen bijdrage, omdat zij niet voldoen aan de eisen van citymarketing. Kaju Putih heeft een bijdrage gevraagd voor de viering van zestig jaar Molukse wijk. De AFA Cup krijgt geen bijdrage voor citymarketing, maar kan eventueel wel in aanmerking komen voor een subsidie voor evenementen sociale samenhang.

De evenementen die wel subsidie krijgen, staan in deze lijst:

  • Parkkunst
  • Bevrijdingsfestival Alphen
  • Korenfestival
  • Alphen Art
  • Romeins Weekend (Stadshart)
  • Sama Sama Festival
  • Dutch Summer Vibes en Beach Festival
  • Straatmuzikantenfestival
  • Zomerspektakel
  • ARC Heitingatoernooi
  • Ronde om Alphen
  • Recreatieve route bij Ronde om Alphen
  • Bevrijdingsfestival Boskoop
  • Oldtimerdag
  • Open Kwekerijdag Boskoop
  • Jaarmarkt Alphen
Gemeente Alphen aan den Rijn geeft subsidie in het kader van citymarketing aan evenementen die het imago en de naamsbekendheid van de gemeente versterken. De aanvragen worden beoordeeld door Alphen Marketing (de Alphense organisatie voor citymarketing) op basis van het toetsingskader evenementen. Deze geeft vervolgens een advies aan het college van burgemeester en wethouders (B&W). Er is voor 2025 in totaal 249.000,- euro beschikbaar.

Lees ook: Bevrijdingsfestival organiseert pubquiz om gratis entree te behouden: ‘We willen wat moois neerzetten’