80 bewoners geëvacueerd vanwege brand in flat Marsdiep

ALPHEN AAN DEN RIJN - Tachtig bewoners van een flat aan het Marsdiep in Alphen aan den Rijn zijn vrijdag- op zaterdagnacht geëvacueerd vanwege een brand in een appartement.

Even na 04.00 uur brak het vuur uit in de slaapkamer van een woning op de derde verdieping. Bij aankomst was niemand meer binnen. Wel is één persoon overgebracht naar het ziekenhuis vanwege rookinhalatie. Het vuur was snel onder controle.

De brandweer schaalde op naar grote brand zodat extra materieel ter plaatse zou komen. Op die manier kon snel gecontroleerd worden of in de andere woningen nog mensen aanwezig waren.

Ashram College

De geëvacueerde bewoners zijn opgevangen in het Ashram College en mochten rond 08.00 uur weer naar huis, toen bleek dat hun huizen vrij van CO zijn.