Klantgestuurd onderhoud van Woonforte blijkt in trek

Foto: John van der Tol

GEMEENTE ALPHEN AAN DEN RIJN - Eerder dit jaar voerde woningcorporatie Woonforte het klantgestuurd onderhoud in. Huurders konden zich aanmelden voor de vervanging van de keuken, badkamer en toilet in hun woning. Veel huurders hebben een aanvraag ingediend.

In totaal hebben ruim 1100 huurders belangstelling getoond bij de woningcorporatie 'Dat betekent dat de beschikbare uitvoeringscapaciteit voor de komende twee jaar al uitgeput is', meldt Woonforte. 'Het aantal huurders dat zich meldde voor een nieuwe keuken, badkamer en/of toilet is ver boven verwachting.' De woningcorporatie heeft besloten om voorlopig geen nieuwe aanvragen meer aan te nemen.

Alle aanvragen die zijn ingediend worden door Woonforte afgerond. Een aannemer zal langskomen voor een inspectiebezoek, waarna alle lopende opdrachten worden uitgevoerd. Dat gebeurt dit jaar, volgend jaar en mogelijk ook nog in 2021.

Levensduur

Het doel van het klantgestuurd onderhoud is om huurders meer woonplezier te geven. Zij kunnen ook voor vervanging kiezen wanneer een keuken, badkamer of toilet nog niet de geplande levensduur heeft bereikt. In dat geval dragen de huurders een bedrag bij aan de vervanging.

Lees ook: Woonforte geeft huurders meer keuze bij uitkiezen nieuwe keuken of badkamer