Jubileumactie Bakkerij Visser groot succes: 52.000 broodjes verkocht

Bakkerij Visser Foto: Studio Alphen

ALPHEN AAN DEN RIJN - Vanwege het 100-jarig jubileum van Bakkerij Visser werden basisschoolleerlingen uitgedaagd om een lekker tussendoorbroodje te bedenken. En dat is goed gelukt. Inmiddels zijn de drie beste broodjes gebakken en klaar voor consumptie.

Broodjes met smarties, broodjes met banaan of zoete broodjes met zonnebloempitten. Met deze drie varianten gingen de kinderen de boer op om er zoveel mogelijk te verkopen, en met succes. Er zijn 52.000 broodjes verkocht. 'Ja, dat was wel even een dingetje', zegt Eimert Visser van het familiebedrijf. 'De grootste uitdaging is het verpakken van de broodjes. Er zitten drie soorten in één zak, dat is heel veel werk. Maar, wie a zegt moet ook b zeggen.'

Met de opbrengst van alle broodjes kunnen de deelnemende scholen nieuwe buitenspeelattributen aanschaffen. 'De mooiste combinatie is het liefdesbroodje. Er zit wat suiker in en zonnepitjes. Je vraagt je af of dat wel lekker is, maar achteraf is het een heel lekker broodje. Zo zie je maar dat je door de fantasie van kinderen hele lekkere smaken kunt krijgen.'

Hofleverancier

Tijdens het jubileumfeest het predicaat hofleverancier uitgereikt aan Bakkerij Visser. De toekomst ziet er voor de bakkerij gunstig uit, de vijfde generatie staat namelijk te trappelen om te beginnen in het bedrijf. 'We zijn een echt familiebedrijf, we hopen dat het decennia lang voort blijft bestaan', zegt Visser.

Lees ook: Bakkerij Visser benoemd tot Hofleverancier