Drie nieuwe raadsleden door laatste wisselingen in de gemeenteraad
GEMEENTE ALPHEN AAN DEN RIJN – Met het aanstellen van de nieuwe wethouders zijn er drie lege zetels achtergebleven in de gemeenteraad. André de Jeu (Nieuw Elan), Ayla Covington (PRO) en Pim van Dam (D66) namen tijdens de raadsvergadering op 28 mei de zetels in.
De zetel van Nieuw Elan kwam vrij doordat Gert-Jan Schotanus (Nieuw Elan) weer de rol van wethouder aanneemt. Daardoor kwam er alsnog een plek vrij voor André de Jeu, nummer drie van de partij en oud-fractievoorzitter.
Ayla Covington wordt raadslid namens PRO. Ernst-Jan Straver, nummer twee van de partij, laat zijn zetel achter omdat hij wethouder wordt. Zijn portefeuille bevat onder andere financiën, dienstverlening, natuur, milieu en dierenwelzijn.
Maurits de Vries (D66) wordt wethouder op het gebied van jeugd, onderwijs, cultuur, armoedebeleid, kansengelijkheid en inclusie. De rol van fractievoorzitter laat De Vries over aan Kirsti van Dam. Pim van Dam is het nieuwe raadslid namens de partij.
Ook raadslid Gerard van As (Nieuw Elan) heeft aangegeven dat hij zijn zetel gaat afstaan. Het is nog niet bekend wanneer dit precies gaat gebeuren.
Lees ook: Coalitieakkoord bekendgemaakt: focus op groei gemeente en stabiliteit, niet op nieuwe ambities
Lees ook: Dansende Gerard van As in speeltuin bij laatste officiële handeling als wethouder