Workshop Artist Branding in Alphen voor muzikanten: ‘We proberen lokale artiesten een boost te geven’

ALPHEN AAN DEN RIJN – De Alphense cultuurorganisatie KHABBAZ heeft de handen ineen geslagen met Poppodium Nobel uit Leiden voor een workshop Artist Branding. In Theater Castellum wordt deze gratis workshop op zondag 14 september gegeven door Artist Branding & Social Media Coach Melanie Esther. ‘We proberen echt onze lokale muzikanten en artiesten een flinke boost te geven’, vertelt Cultuurmakelaar Justin van Kampen in De Ochtendshow van Studio Alphen.
De workshop is gericht op de muzikale sector. ‘Als je zanger, muzikant, DJ of producer bent, dan is de workshop voor dat soort culturele uitingen volledig geschikt’, legt Van Kampen uit. ‘Tegenwoordig vliegen die viral video’s je om de oren als muzikant. Hoe kun je daar nou tussen komen en jezelf zo sterk mogelijk neerzetten als artiest. Tijdens de workshop leer je hoe je jouw identiteit als artiest ontdekt en hoe je dat vertaalt naar een sterke branding, en social media content.’
Belang van branding
In een interactieve sessie deelt Esther haar inzichten uit jarenlange ervaring, ze geeft actuele voorbeelden en praktische opdrachten waarmee de artiesten direct aan de slag kunnen gaan. De middag wordt vervolgens afgesloten met een netwerkborrel. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Aanmelden voor de workshop kan via de website van KHABBAZ.
De workshop is volledig gratis voor artiesten die verder willen bouwen aan hun carrière, omdat het evenement volledig wordt georganiseerd door KHABBAZ in samenwerking met Poppodium Nobel. ‘Het is alvast een voorproefje voor de XL Muzikanten meet-up in De Nobel op 30 november’, verklaart Van Kampen.
De Alphense cultuurmakelaar van KHABBAZ benadrukt het belang van branding en social media voor artiesten: ‘De branding eromheen moet ijzersterk zijn. Melanie Esther geeft het vak Artist Branding op het conservatorium in Amsterdam, dus het is serieus een vak.’